Online marketing a jeho současné trendy

Online marketing a jeho současné trendy

Stejně tak, jako v módě přichází každý rok na trh nové trendy, tak i v online marketingu. Není se vůbec čemu divit. Toto odvětví neustále stoupá a firmy mu tak v online marketingu vidí potenciál. Zatímco před deseti lety byl v České republice tento obor v plenkách, dnes najdete několik set agentur tímto oborem se zabývajících. Jedná se o nejrůznější reklamní agentury, marketingová či grafická studia. Každý nabízí to stejné, ale jen málo kdo z nich to doopravdy umí a naplní vámi požadované cíle. Proto je nutné se zaměřit na výběr vhodného studia. Pokud je cena vaše jediné rozhodovací kritérium, určitě to v tomto oboru není dobré. Online marketing stojí peníze a peníze pak vydělává. Nemusíte se bát, že když vložíte do online marketingu 50 tis. Kč, už nikdy se vám tyto peníze nevrátí, je to přesně naopak.

Co rozhodně ovládá v současné době náš život jsou sociální sítě, při kterých je potřeba na online marketing myslet. Už naprosto odzvonila doba přeplácaných webových stánek, na kterých najdete milion blikajících, do očí bijících a naprosto nevkusných banerů, které lákají zákazníka ke koupi nějakého nesmyslného produktu. Dnešní doba nabízí neomezené množství sofistikovanějších online nástrojů, které nenásilnou formou přivedou zákazníka na váš web a prodají mu požadovaný produkt.

Trendy pro tento rok

Vrátila bych se zpět k trendům pro rok 2016. Na řadu přichází věc, kterou všichni moc dobře známe a často využíváme. Jsou to emotikony. Ty jsou využívány nejčastěji v soukromých konverzacích mezi dvěma lidmi, ale s nástupem sociálních médii se vše mění. V tomto roce budou na vzestupu a nesetkáte se s nimi jen v komentářích vašich kamarádů na Facebooku, ale i v komentářích nadnárodních organizací a firem. Není v tom nic infantilního nebo zvláštního. Naopak je dokázáno, že příspěvek s emotikonou upoutá pozornost o 25% větší, než bez něj. Jelikož za každé zobrazení reklamy platíte nehorázné peníze, tak se to celkem hodí.

Firmy by se měly také připravit na to, že se budou muset začít přizpůsobovat ve strategii lidem, ne naopak. Do popředí jsou profese, jako: Bloger, Youtuber a jim podobní. Firmy tak budou muset začít reagovat na potřeby těchto lidí. Rozroste se tak jejich spolupráce. Bohužel jdeme do doby, kdy youtuber bude slavnější než herec nebo zpěvák a firmy se tomu musí přizpůsobit, v těchto lidech je obrovský potenciál.

Určitě jste již zaznamenali, že spousta celebrit dělá tzv. živé přenosy. Tento trend byl odstartován v roce 2015 a ihned se stal virálním. Za chvíli dospějeme k tomu, že uvidíme i přímý přenos ze záchodu, ale to snad ještě nějaký čas potrvá. Firmy se tak tak naučily psát blogy a dělat ebooky a je zde zase něco nového. Pokud se firma bude chtít udržet na špici, bude se muset smířit s tím, že video obsah vládne světem. Živé video má totiž neuvěřitelnou sílu propojit vás s diváky na mnohem intimnější bázi. Bohužel, toto nedokáže ani sebelépe napsaný blogový článek. Co prostě frčí? Je to jednoznačně video. Pokud se vám podaří nahrát dostatečně virální video, ve kterém bude logo vaší firmy, máte částečně vyhráno. Takové video se pak šíří jako “smrad” a díky oblibě se dostane miliony shlédnutí.